Stoppa sköldkörtelskandalen
Kontakta namninsamlingens skapare
Re:
Jag har åxå problem med andningen. Vaknar nattetid med svår andnöd, hjärtklappning .Känns som att det slår lock i halsen. Det kan även hända på dagen, men oftast nattetid. Det är jättejobbigt. Har haft så i 25 år,,,Detta började ca 7 år efter min strumaoperation. Vad gör man?
Till slut fick jag Levaxin, många symptom förbättrades men de försvann aldrig och läkarna fortsätter att ignorera mina problem.
Och. Visst, jag är medelålders men inte nåt av det andra de försöker stämpla mig som. Dessutom har många kvinnor i min släkt haft struma, giftstruma opererats osv. Läkarna fortsätter att säga att symptomen beror på annat men har hittills inte sagt vad det skulle kunna vara.
Re:
Med tårar i ögonen besvarar jag detta.... När jag läser detta så förstår jag att din dotter är undermedicinerad.
Kan ni be om att få lägga till liothyronin (läs om det på fass tex). Det är direktverkande T3 hormon, som hjälpte mig från ångest och depressioner. Ofta är omvandlingen av levaxinets T4 hormon till det aktiva T3 nedsatt, och vi drabbas av otillräcklig medicinering.
Din dotters TSH bör ligga under 1.
Styrkekramar till er. Jag vet exakt hur djävligt ni har det <3
det som inte heller uppmärksammas är de stora kostnader som drabbar oss som skattebetalare sjukskrivningskostnader, mediciner ( ofta dåliga), vården. Vore lönsamt att forska. Detta har inte skett eftersom sjukdomen främst är en kvinnosjukdom
| This discussion has been closed. |