Stoppa sköldkörtelskandalen nu!!Pysäyttäkää kilpirauhas skandaali heti!!
Kontakta namninsamlingens skapare
Tidigare namninsamling
Det finns en tidigare namninsamling med 11 700 underskrifter på tre språk: finska, svenska och engelska. Denna har noterats av Valvira och endokrinologerna, som följer den noggrant. Den har också överlämnats till vederbörande och har tagits upp i alla rättegångar angående vårdtvisten.
http://www.adressit.com/ vastustamme_valviran_
aikeita_puuttua_kilpirauhasongelmien_hoitoon
Intressant sida på finska; hypotyreoosi-info, tietoa kilpirauhasen vajaatoiminnasta: www.hypotyreoosi.wordpress.com. Innehåller info om vad som pågår just nu. Klicka t.ex. upp i arkistot, "arkivet", på sidan till vänster; joulukuu 2015, finns info bl.a. om nya norska vårdrekommendationer av hypotyreos patienter. Samt under den en skrivelse av en finsk patients klagomål till riksdagens justitieombudsman.
Re: Tidigare namninsamling
#133: Kombinationsbehandlad - Tidigare namninsamling
Jag fick veta om den listan för 2 dagar sedan.Jag har skrivit under den.Ser inte varför de skulle vara till skada med fler listor.Den listan har varit igång sedan 2013.Kan vara bra med lite nytt färskt som tar upp de som hänt nu.
Jag inbillar mig inte att jag är sjuk och ändå försöker jag vara positiv men min kropp orkar knappt längre.
Jag är i liv men lever inte ,jag bara finns!!!
#ensomångraratthonopereradebortsköldkörteln
Inhimmillinen elämä
Nyt on elämä saatu takaisin Thyroidilla. Lääkäriltä viedään lupa hoitaa kilpirauhaspotilaita. Mitä nyt teen? Kukaan ei tohdi enää kirjoittaa Armour Thyroidia, koska Valvira vie silloin oikeudet. Mistä saan lääkkeen jatkossa, kun resepti pitää uusia? Mitä tapahtuu, miten käy työkyvylle, jossen saa lääkitystä, jonka avulla olen terve. Kuka maksaa, kun perheen talous romahtaa, jossen pysty hoitamaan työtäni?? Suomi maksaa!!!!!!
Lääkkeestä ei ole saannut edes kelakorvausta, maksan lääkkeen ja yksityislääkärikäynnit. Ja siihen päälle teen töitä ja maksan verot. Maksan mielelläni nämä kaikki, jos saan vain pitää terveyteni.
För att jag efter många års kamp med odiagnosticerad hypotyreos äntligen fick hjälp av Leena Furubacka. Behöver både Thyroxin och Thyroid för att må bra. Valvira sätter patienternas hälsa i fara genom att göra fel beslut.
Furubackan tapauksen yhteydessä fokus on epätyypillisissä kilpirauhasen vajaatoiminnoissa, joiden osuus ulkomailla arvioidaan vähintään 15 prosentiksi. Kilpirauhashoidoissa ja -hoitamattomuuksissa on paljon muutakin mätää.
| This discussion has been closed. |